dinsdag 4 september 2012

Londen


In de vorige blogspot vertelde ik jullie dat ik naar Londen ging en eergisteren kwam ik terug. We waren voor 5 dagen weg naar Londen en ik heb er echt van genoten ! Londen is zo leuk om is te bezoeken ik vind het al spijtig dat ik terug ben. Gisteren was het ook mijn eerste schooldag en die viel best wel mee. Maar ik ga jullie een paar foto's laten zien die ik in Londen gemaakt heb en ik ga ook vertellen wat ik er allemaal gedaan heb.




We zijn vanuit Brussel-Zuid met de Eurostar naar Londen vertrokken het was 2 uur rijden dus dat ging heel snel voorbij. Ik vond het heel gaaf dat ik met de trein onder de zee zat maar je zag niks van uitzicht (wat ook normaal is) en dat was maar saai. Toen we aankwamen aan het St Pancras station in Londen zijn we uiteindelijk toch niet met de Taxi naar ons hotel gegaan omdat er een super lange file was voor de taxi's dus zijn we maar te voet gegaan. Ons hotel was maar 10 min stappen van het station dus dat was echt niet ver.


Bij oversteekplaatsen staat er altijd op de grond geschreven : Look right of Look Left en soms Look both ways. Want het gebeurt dat mensen de verkeerde kant opkijken als ze de straat willen oversteken aangezien de Britten Links rijden zijn wij de "rechts rijders" het niet gewoon om eerst rechts te kijken en dan pas links. Denk ik toch , mij is het wel voorgevallen dat ik de verkeerde kant op keek en ik was bijna overreden door een dubbeldekker maar ik heb het overleefd. 

We bezochten ook het winkelcentrum genaamd Harrods. Het is een winkelcentrum waar ze eigenlijk van alles verkopen zoals : kleren , speelgoed , meubels , elektronica , make-up , fitness toestellen , ... Echt van alles maar het is wel niet goedkoop. In Harrods hebben we niks gekocht omdat we het een beetje te prijzig maar het is echt wel leuk om er is door te wandelen het is een super groot winkelcentrum ik was echt verbaasd ! 



In Londen kan je ook M&m's world bezoeken maar niet enkel in Londen. In de steden zoals New York  , Orlando en Las Vegas kan je deze leuke M&m's shop bezoeken. Het is daar echt leuk en zeker de moeite om is de bezoeken ( vind ik toch ). De winkel bestaat uit 4 verdiepingen vol met spullen in het teken van M&m's. De producten die ze daar verkopen zijn best wel prijzig maar niet te prijzig ik heb daar enkele spulletjes gekocht en ik ben er zeker blij mee. 







1 Van de laatste dagen gingen we naar het London Dungeon Museum dat is een soort van museum/spookhuis met oude middeleeuwse foltertuigen. Het is niet een gewoon museum het is veel leuker ! En echt super , ik was er echt bang in ik hield mijn papa altijd heel goed vast maar alsnog ben ik eigenlijk vaak geschrokken en heb een paar keer gegild. Het Dungeon Museum zouden ze ook in Amsterdam hebben. 
Omdat het Dungeon musuem niet ver was van de Tower Bridge brachten we er daarna ook meteen een bezoekje aan en wat was ik verrast die brug is eigenlijk echt wel mooi. Op de eerste foto van deze blogspot kan je de Bridge zien. 


Wat ook geweldig leuk is aan Londen is dat je bijna aan elke hoek van de straat een Starbucks vindt. Oké misschien niet aan elke hoek maar je vindt er echt super veel ! En dat is altijd fijn om is even Starbucks binnen te wippen.



We bezochten ook de Big Ben waarvan ik ook aardig verrast was. Eigenlijk was ik heel vaak verbaasd in Londen en soms ook voor de kleinste dingen. Net als Oxford street die heeft mij ook aardig verrast ik had geen idee van hoelang die straat wel was , en er loopt super veel volk ! Maar het is wel leuk om er is te shoppen. 

In ieder geval ik had een super leuke tijd daar en ik wil er zeker is terug gaan want ik mis Londen nu al.  
Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen en als jullie vragen hebben over mijn reis dan mogen jullie die zeker vragen. 

Doeii x 




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen