vrijdag 5 oktober 2012

Schaatsen




Schaatsen dat is mijn 2de hobby elke maandag heb ik Judo en elke zaterdag ga ik schaatsen. Mijn passie voor schaatsen heb ik eigenlijk niet zo lang gekregen. Ik heb al veel geschaatst met vrienden en vriendinnen maar ik had er nooit aan gedacht om echt schaatslessen te gaan volgen tot op de dag dat ik is met Sabrina ging schaatsen. Die dag waren er zo verschillende meisjes op de schaatsbaan die gewoon voor hun plezier aan het schaatsen waren ik schat hun leeftijd tussen de 10 en 12 jaar maar amai wat konden die goed schaatsen ! Toen ik hen zo bezig zag wist ik het zeker , ik wou ook zo kunnen schaatsen. Mijn ouders gingen akkoord dat ik met schaatsen begon want ze vinden het alle 2 ook een hele leuke sport en heel mooi om naar te kijken.

Nu ben ik bezig met gewoon schaatslessen dankzij deze schaatslessen leer ik correct op mijn schaatsen staan , remmen , op 1 been schaatsen , scherpe bochten nemen etc. 
Al deze dingen kon en kan ik nu nog altijd niet eigenlijk. Ik heb nog maar 2 lessen gevolgd maar ik vind het echt super ! Morgen ga ik mijn 3de les volgen en ik kijk er erg naar uit. Eigenlijk vind ik dat ik er een beetje laat aan begonnen ben , de meeste die kunstschaatsen zijn al op hun 7 begonnen misschien zelfs al vroeger maar dat gaat mij er niet van weerhouden om te schaatsen. 

Vroeger deed ik aan ballet dat heb ik een jaar gedaan , ik vond het op zich eigenlijk wel leuk maar omdat mijn vriendin ging stoppen wou ik ook stoppen en daar heb ik spijt van dat ik niet heb doorgezet. Kunstschaatsen lijkt eigenlijk wel een beetje op ballet maar dan op het ijs. Ik hoop eigenlijk gewoon dat ik op een dag pirouettes ga kunnen en al die andere spectaculaire dingen op het ijs.
Ja , ik ben helemaal betoverd door het schaatsen. 

vinden jullie schaatsen leuk ? 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen