zondag 30 december 2012

Raspberry Muffin



Eigenlijk was ik van plan om blueberry mufins te maken maar ze hadden in de winkel geen bosbessen dus heb ik die vervangen door frambozen. Ik heb een tijdje moeten zoeken naar een degelijk recept want meestal was er iets aan de recepten dat ik niet graag had maar uiteindelijk heb ik een goed recept gevonden en heb ik het meteen geprobeerd.





Wat heb je nodig

  • 250 g zelfrijzende bloem
  • 200 g suiker 
  • 2 grote eieren 
  • 150 g volle yoghurt 
  • 1 zakje vanillesuiker 
  • 100 g zachte boter 
  • 200 g frambozen 
Je mag de frambozen natuurlijk altijd vervangen door bosbessen of of braambessen. 

Eerst ga je de boter samen met de suiker en vanillesuiker luchtig opkloppen met een elektrische klopper. De boter moet zacht zijn anders is die moeilijk op te kloppen ik heb de mijne een heel klein beetje laten smelten in de microgolf oven.



Daarna voeg je 1 ei aan het mengsel je mengt dat ei met je boter en de suiker tot het volledig is opgenomen en dan doe je hetzelfde met je 2de ei 



Daarna neem je de 250 g volle yoghurt ik gebruik die uit potjes niet die van de flesjes. Je mengt de yoghurt samen met de boter , suiker en de eieren. 



Daarna neem je de zelfrijzende bloem en die voeg je lepel per lepel toe aan het mengsel terwijl je blijft mixen. 


 Na al dat mixen mag je de frambozen toevoegen aan het mengsel en alles handmatig roeren , zonder mixer dus.



Als je de frambozen goed verdeeld hebt dan mag je het mengsel beginnen verdelen in muffin vormpjes.





Als je een elektrische oven hebt dan moet je de muffins op 200 °C verwarmen , als je een hete lucht oven hebt dan mag je ze verwarmen op 180 °C. De muffins moeten ca 25 min in de oven zitten. Als je denkt dat ze nog niet klaar zijn mag je er eventueel is in prikken met een saté vorkje of een gewone vork.




Voila dit is het resultaat van mijn muffins. Ik moet wel even zeggen dat ik nog deeg over had ik had zo'n 18 muffins maar dat kwam waarschijnlijk omdat ik te weinig deeg in elk vormpje gedaan had. Dit recept is normaal voor 12 tot 14 muffins. Maar goed , ik hoop dat ik jullie geïnspireerd heb om het ook uit te proberen. 

Als je het uitgeprobeerd heb zeg het mij dan of je ze lekker vindt en of ze goed gelukt zijn. 
Daag ! 

1 opmerking: