vrijdag 7 december 2012

School



Momenteel zit ik in mijn examenperiode of toets week. Ik ben donderdag begonnen en mijn laatste examen is 18 december dat is nog even. Ik vind eigenlijk de examenperiode aan de ene kant wel een leuke periode want ik ben dan elke dag om 12 uur of 11 uur al thuis maar het is toch wel een periode waarin ik redelijk vaak stress.







Wat ik altijd voor heb is dat mijn concentratie echt op nul staat wanneer ik moet studeren maar goed meestal ken ik mijn leerstof uiteindelijk toch wel. Ben ik eigenlijk de enige die zich niet kan concentreren wanneer je moet leren ? Mijn grote probleem is dat ik altijd de dag voor mijn toets of examen pas begin te leren , als ik op voorhand wil beginnen heb ik altijd zo iets van : waarom nu beginnen ik heb toch genoeg tijd ? En dat moet ik echt verleren want anders ga ik er later waarschijnlijk niet geraken. Maar mijn leer gewoontes zijn wel al erg verandert ten opzichte van 2 jaar geleden. In de positieve zin verandert !





Vandaag had ik dit nog voor , ik had vandaag mijn examen Frans en ik spreek thuis wel Frans met mijn mama maar dan nog vind ik Frans best wel moeilijk. Toen ik mijn examen voor mij kreeg keek ik naar een vriendin van mij met een "what the fuck is this" blik en zij keek op dezelfde manier naar mij omdat het echt een dikke bundel was ! Zo'n 10 pagina's gelukkig niet voor en achterkant. Achteraf gezien viel de hoeveelheid best nog wel mee maar het was gewoon een dikke bundel ...

Ik zal even vertellen hoe mijn eerste examendag is verlopen. Ik had meteen al 2 vakken op 1 dag namelijk Geschiedenis en Biologie en dat zijn niet meteen de 2 gemakkelijkste vakken maar ik was wel goed voorbereid voor deze examens had ik is op voorhand geleerd waardoor ze heel goed zijn verlopen. Ik had mijn examen Bio op een halfuur al af wat echt zot snel is ! Ik heb alles met gemak kunnen invullen , ik hoop dat ik ze ook allemaal juist heb. Geschiedenis , daar waren een paar vragen bij die ik niet kon beantwoorden maar over het algemeen viel het best wel mee.

Maandag heb ik economie en aangezien ik niet in een economische richting zit is de leerstofpakket best wel klein dus dat zal wel meevallen hoop ik.

Ik wens iedereen die momenteel ook in examenperiode zit of toets week heel veel succes !


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen